Read Le fils du pauvre by Mouloud Feraoun Free Online


Ebook Le fils du pauvre by Mouloud Feraoun read! Book Title: Le fils du pauvre
Date of issue: November 2nd 1995
ISBN: 2020261995
ISBN 13: 9782020261999
The author of the book: Mouloud Feraoun
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 2.51 MB
Edition: Contemporary French Fiction

Read full description of the books Le fils du pauvre:

ابن الفقير , رواية للأديب الجزائري الأمازغي القبائلي " مولود فرعون " , يمكن اعتبارها سيرة ذاتية أو قصة طفولة هذا الكاتب العظيم .
في جبال منطقة القبائل و في احدى القرى أو " الدشرة " كما تسمي هنا , تلك المنازل المترامية على سفوح الجبال ذات الأزقة الضيقة و المساكن المتلاصقة و المتقاربة جدا , كأنها تحمي بعضها بعضا من قر الشتاء و حر الصيف , تلك المناطق التي تنبعث منها رائحة عتيقة قديمة تنم عن عمق و أصالة الشعب القبائلي الأمازغي القديم قدم الجبال المحيطة به . ولد فورولو و الذي يعني اسمه الاخفاء لأنه حتى تلك اللحظة اعتبر الوريث الوحيد و الطفل الأوحد لعائلة منراد .
تحكي لنا هذه الرواية حالة الفقر التي تعيشها احدى العائلات و التي اختارها الكاتب نموذجا يعكس لنا حالة الشعب خلال تلك الفترة الزمنية و إبان الاستعمار الفرنسي ذلك الشعب الذي ارادوا أن يحوله بالقوة إلى قطيع من الغنم همه الوحيد المرعى , الجري وراء القوت " أو الخبزة كما يقال هنا في الجزائر " .
رواية جميلة , لغة سهلة و بسيطة , احداث تمشي ببطء احيانا , تصعد بك الى مرتفعات جبال القبائل اين رسمت اشجار التين و الزيتون ديكورا خاصا .


Read Ebooks by Mouloud Feraoun



Read information about the author

Ebook Le fils du pauvre read Online! was an Algerian writer and martyr of the Algerian revolution born in Tizi Hibel, Kabylie
Student of the teacher training colleges Bouzaréah (Algiers), he taught for several years as a teacher, principal and additional courses before being appointed inspector of social centers. Feraoun began writing in 1939 his first novel, The Son of the poor. The book, hailed by critics won the Grand Prix of the city of Algiers.
Some of his books, written in French, have been translated into several languages including English and German. He was assassinated by the French OAS on 15 March 1962.



Ebooks PDF Epub



Add a comment to Le fils du pauvre




Read EBOOK Le fils du pauvre by Mouloud Feraoun Online free

Download PDF: le-fils-du-pauvre.pdf Le fils du pauvre PDF